به گزارش اعظم زارع خبرنگار یزدفردا" رئیس ستاد تسهیلات نوروزی در کنفرانس خبری با حضور اصحاب رسانه مهریز گفت: شهرستان مهریز بدلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت تهران بندرعباس و نیز پیشینه کهن و برخورداری از صدها جاذبه فرهنگی، تاریخی و طبیعی هر ساله پذیرای خیل عظیم مسافرین نوروزی می باشد.

مهندس ابویی شهردار مهریز افزود :کمیته های ستاد تسهیلات نوروزی مهریز، شامل اسكان، بهداشت و درمان، پشتیبانی و برنامه‌ریزی، انتظامی، اطلاع رسانی و ارتباطات، فرهنگی و اجتماعی، نظارت و بازسازی به عنوان بازوان اصلی ستاد فعالیت خود را از مدتها پیش آغاز کرده اند.

وی با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان به منظور استقبال از مسافرین نوروزی، اظهار داشت: در این خصوص تاکنون جلساتی با حضور کلیه اعضای این ستاد تشکیل شده که این ستاد با آمادگی کامل شرایط ویژه ای را برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی فراهم کرده است و شرایط به گونه یی مهیا شده تا میهمانان و مسافران نوروزی بتوانند در کمال آسایش ، امنیت و رفاه کامل از مناطق دیدنی ،سیاحتی و زیارتی شهرستان لذت برده و با خاطره خوشی این شهر را ترک نمایند.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری ، سیاحتی و زیارتی مهریز و بهره مندی از مواهب طبیعی، آثار تاریخی بی شمار و بقاع متبرکه شهرستان مهریز را مکانی مناسب برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی دانست.

مهندس ابویی تصریح کرد: شهرداری، آموزش و پرورش، مخابرات، برق، نیروی انتظامی، بازرگانی، مجامع امور صنفی، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه ها، راه و ترابری، هلال احمر و سایر دستگاه های ذیربط آمادگی کامل جهت پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی مهریز از آمادگی كامل ستاد برای اسكان مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: در کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی مهریز که مسئولیت آن با اداره آموزش و پرورش است بنابر اعلام این اداره تا کنون 15 آموزشگاه با حدود110 كلاس درس و ظرفیت پذیرش بیش از 120 خانوار جهت اسکان فرهنگیان و مسافرین نوروزی تجهیز شده است.

مهندس ابوئی راه انداری وبلاگ ستاد تسهیلات نوروزی مهریز، نصب پلاکاردهای خوش آمدگویی و تبریک نوروز، تهیه cd معرفی شهر مهریز، چاپ و تکثیر بروشورهای تبلیغاتی موقعیت و تاریخچه شهرستان، چاپ نقشه راهنمای شهرستان جهت تسهیل کار میهمانان نوروزی، نصب چادر در ورودی و میادین شهر جهت راهنمایی میهمانان نوروزی و ارائه خدمات به مسافرین و ارائه سوغاتی شهرستان و استان به آنان در خانه سالمندان مهریز را از مهم ترین فعالیتهای کمیته تبلیغات ذکر کرد.

مهندس ابویی تجدید میثاق مردم ولایتمدار مهریز با شهدا با حضور در کنار سفره هفت سین در محل حسینیه شهدای گمنام در هنگام تحویل سال ، برپایی سفره هفت سین در ستاد اسکان آموزش و پرورش مهریز در طی مدت تعطیلات عید، استقبال از مسافران با اهداء شاخه های گل، ایجاد غرفه مهریز در نمایشگاه مرکز استان، برگزاری همایش ویژه با موضوع نوروز و مبانی دینی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در باغ پهلوانپور، برپایی سکو و چادرهای نماز در تفرجگاهها به ویژه غربالبیز،دایر بودن موزه گردشگری مهریز در تمام ایام تعطیلات ، بهره گیری از راهنمایان آموزش دیده مردمی و استقرار در محل جاذبه ها و سطح شهر جهت راهنمایی مسافران ، آمادگی امامزادگان و مساجد بین راهی جهت پذیرایی مسافران ، برگزاری جشنواره تزئین سفره هفت سین توسط اداره آموزش و پرورش با همکاری اداره میراث فرهنگی در باغ تاریخی پهلوانپور مهریز، استقرار پایگاه اطلاع رسانی گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی و استقرار پایگاه امداد و نجات جاده ای توسط هلال احمر را از دیگر برنامه های این ستاد جهت نوروز90 ذکر نمود.

وی با بیان اینکه طی یک حرکت ابتکاری پنجشنبه آخر سال به عنوان روز هوای پاک در مهریز در نظر گرفته شده است گفت: در این روز مسئولین به همراه مردم با پاکسازی و بهسازی مسیرهای منتهی به تفرجگاهها و بوستانها به استقبال سال نو و پذیرایی از میهمانان نوروزی می روند که امسال برای دومین بار شاهد اجرای این برنامه در شهرستان خواهیم بود.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی مهریز با اشاره به فعالیتهای ستاد در سال گذشته گفت: سعی ما بر ارائه بهترین خدمات به مسافرین بوده و براساس نظر سنجی به عمل آمده در نوروز سال 90 خدمات ارائه شده از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهر مهریز رضایت مندی مسافرین را به همراه داشته است.

مهندس ابوئی با بیان اینکه از آغاز سالجاری تا پایان تعطیلات نوروزی حدود 140000 مسافر از اماکن تفریحی و تاریخی و نقاط دیدنی شهر مهریز دیدن نموده اند افزود: تفرجگاه غربالبیز ، باغ پهلوانپور ، امامزاده سیدغیاث الدین ، کوهریگ و پارک سرو از مهمترین مناطق مورد بازدید میهمانان نوروزی بوده اند که بیشترین آمار گردشکری را در تعطیلات نوروزی سالجاری به خود اختصاص داده اند .

مهندس ابوئی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی مهریز به صورت 24 ساعته آماده ارائه پاسخگویی به مسافرین می باشد گفت: سامانه پیام کوتاه ستاد تسهیلات نوروزی مهریز و تلفن 137 جهت دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشهای میهمانان گرانقدر نوروزی فعال می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا